پروژه باران

دانلود انواع پروژه و مقاله

پروژه باران

دانلود انواع پروژه و مقاله

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

جزئیات کامل :

عنوان کامل : کاربرد میکروارگانیزم‌ها در تهیه مواد لبنی

تعداد صفحات : 155

دسته : صنایع غذایی

توضیحات : 

مقدمه:

شیرامولوسیون پیچیده‌ای از پروتئین، چربی، قند و مواد معدنی است. شیرگاو تقریباً 87% آب، 5/3% پروتئین، 5/3% چربی و 5% لاکتوز دارد که البته در صد آب و چربی از شیر یک گاو به شیر گاو دیگر متفاوت است. محصولات بدست آمده از تخمیر شیر، مزه‌های متفاوتی دارند و به علت داشتن آب کمتر نسبت به شیر، مقاومتشان در برابر عوامل فساد غذایی بیشتر است. تخمیر شیر در شرایط دمایی مناسب صورت می‌گیرد و بسته به نوع مخمر، نوع شیر و شرایط فرایند محصولات متفاوت تولید می‌شود. ارگانیزم‌های عمده‌ای که شیر را به محصولات لبنی فرعی تبدیل می‌کنند، شامل لاکتوبا سیلوس‌ها و استرپتوکوکها هستند.

استرپتوکوکهای لاکتیک دارای آنتی‌ژنهای گروه N هستند و از مهمترین آنها استرپتوکوکوس لاکتیس، استرپتوکوکوس کرو موریس و استرپتوکوکوس ترموفیلوس را میتوان نام برد.

استرپتوکوکوس لاکتیس متشکل از یک یا دو زنجیره بلند یا کوتاه یا سلولهای بیضی شکل است. استرپتوکوکوس لاکتیس در 28 به سرعت در شیر رشد و آن را ترش می‌کند. متوقف شدن با کتریهای گرم مثبت در شیر به وجود یک آنتی بیوتیک قوی به نام نیسین ( توسط برخی گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استرپتوکوکوس لاکتیس تولید می‌شود) بستگی دارد.

گونه‌های لاکتو باسیلوس، مهمترین باکتریهای خانواده لاکتو با سیلوس محسوب می‌شوند. لاکتو با سیل‌ها (میله‌ای شکل، باریک، دراز، گرم مثبت و بدون اسپور) معمولاً به صورت رشته‌هایی مرکب از سلولهای موازی زنجیره‌ای یا تک تک هستند. لاکتو با سیل‌ها در مواد غذایی و فراورده‌های لبنی به وفور یافت می‌شوند. بیشتر گونه‌ها جور تخمیر (هوموفرمانتاتیو) وعده‌ای مانند لاکتو باسیلوس فرمنتم و لاکتوباسیلوس پاستوریا نوس ناجور تخمیر (هتروفرمانتاتیو) هستند. بسیاری از گونه‌های موجود در شیر پاستوریزه مانند لاکتوباسیلوس برنیس، لاکتو با سیلوس لاکتیس و لاکتو با سیلوس فرمنتم، مقاوم به اسید و ترمودیوریک (تحمل کننده گرما) هستند و در تهیه فراورده‌های لبنی ایفای نقش می‌کنند.

فهرست مطالب
مقدمه: 5
نقش میکروارگانیزم‌ها در مراحل رسیدن پنیر: 8
Whey چیست؟ 9
مراحل فرایند تولید پنیر: 9
رسیدن پنیر: 9
الف) تهویه: 10
ب) تاثیر آب یا رطوبت لخته: 10
عوامل موثر در رسیدن پنیر: 14
پروتئولیز: 14
الف) مکانیزم عمومی تجزیه پروتئین‌ها: 14
ب) مکانیزم عمومی تجزیه اسیدهای آمینه: 15
لیپولیز و اسیدهای فرّار: 16
گلیکولیز: 17
میکروارگانیزم‌ها و آنزیم‌های آنها: 20
انواع استاترها: 23
مزوفیل‌ها: 23
لاکتاکوکوس لاکتیس زیرگونه لاکتیس: 24
لاکتوکوکوس لاکتیس زیرگونه کروموریس: 24
لاکتوکوکوس لاکتیس زیرگونه لاکتیس واریته دی‌استیل لاکتیس: 25
لکونوستوک: 25
ترموفیل‌ها: 27
استرپتوکوکوس سالیواریوس زیرگونه ترموفیلوس: 27
لاکتو باسیل‌ها : 29
باکتریهای پروپیونیک: 32
پدیولوکوس‌ها: 33
کورینه باکتریوم‌ها: 35
میکروکوکوس: 36
استرپتوکوکهای گروه D یا انتروکوک‌ها: 37
مخمرها: 37
قارچ‌ها:Fungus 38
پنی‌سیلیوم کممبرتی: 40
پنی‌سیلیوم رکیوفورتی Penicillium requeforti 41
ژئوتریکوم کاندیدوم: 43
رشد باکتریهای آغازگر در شیر: 44
فاکتورهای ممانعت کننده از رشد باکتریهای استارتر پنیر: 48
انواع پنیر: 48
طبقه بندی پنیرها: 49
پنیر :Romano, parmesan 50
پنیر چدار:  51
روش تهیه پنیر چدار: 51
اضافه کردن مایه پنیر: 53
Cheddaring : 53
بریدن لخته: 54
نمک زنی: 54
حلقه شدن: 54
پارافین زنی: 55
تغییرات میکروبیولوژیکی در مدت رسیدن پنیر چدار: 56
نقص‌های پنیر چدار: 57
پنیر سوئیس: 58
نقصهای پنیر سوئیسی: 61
پنیر آبی رنگ (پنیر رکیوفورتی) Roquefort chees 61
روش تهیه پنیر آبی رنگ: 62
شیر لازم برای تهیه پنیر آبی رنگ: 64
میکروارگانیسم‌های مهم در تولید پنیر آبی رنگ: 65
طعم پنیر آبی رنگ: 67
کپک لازم برای تلقیح پنیر آبی رنگ: 68
استارترهای پنیر Brick: 70
پنیر کممبرت: 73
تغییرات میکروبیولوژیکی پنیر کممبرت: 74
پنیر موزارلا: 78
تغییرات میکروبیولوژیکی پنیر موزارلا: 79
«استارترهای پنیرهای مختلف» 83
ماست:  84
باکتریهای مهم ماست: 84
استارترهای ماست: 87
لاکتوباسیلوس دلبروکه‌ای زیر گونه بولگاریکوس: 88
همزیستی استرپتوکوس ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس بولگاریکوس: 90
تکثیر کشت مادر ماست: 92
روش کلی تکثیر کشتهای ماست: 93
استارترهای ماست و دخالت آنها در بافت و طعم ماست: 94
فاکتورهای ممانعت کننده از رشد استارترهای ماست: 95
ممانعت کننده‌های طبیعی و ذاتی 95
آنتی بیوتیک‌ها: 96
شیرین کننده‌ها:  96
باکتریوفاژها: 97
روش تهیه ماست: 97
مشکلات تهیه ماست: 99
ویژگیهای ماست: 101
نقش میکروارگانیسم‌ها در ایجاد طعم کره: 103
شیر اسیدوفیلوس: Acidophilus milk 104
روش تهیه شیر اسیدوفیلوس: 105
باتر میلک بلغاری:  Bulgarian Butter milk 107
کفیر: Kefir 108
کومیس: Koumiss 111
سورکرم 112

 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۱۳
شایان علیزاده

جزئیات کامل :

عنوان کامل : کالبدشناسی و فیزیولوژی دستگاه تناسلی نریان

تعداد صفحات : 110

دسته : پزشکی

توضیحات : 

فصل اول :
کالبدشناسی دستگاه تناسلی نریان

کالبدشناسی دستگاه تناسلی نریان را می‌توان از سه جنبه زیر مورد بررسی قرار داد:

اول: اسپرماتوژنز در بیضه‌ها،دوم: بلوغ،ذخیره و انتقال اسپرم‌ها  در مجاری تناسلی و سوم: چگونگی تخلیه منی در دستگاه تناسلی ماده مادیان بوسیله آلت تناسلی.

دستگاه تناسلی دام نر از کیسه بیضه، بیضه‌ها، بند بیضه، اپیدیدیم، غدد ضمیمه جنسی و آلت تناسلی تشکیل شده که در ذیل ساختار آناتومیکی آنها مورد بررسی قرار گرفته است. ( شکل ۱)
(۱-۱) کیسه بیضه

بیضه‌ها در خارج از بدن در ناحیه مغابنی[۲] درون کیسه بیضه قرار دارند برای اینکه تولید اسپرم با موفقیت انجام شود و تحت تأثیر استرس‌های حرارتی نباشد می‌بایست دمایی بیضه کمتر از دمای بدن باشد از اینرو سیستمی توسعه یافته به نام پدیده تنظیم درجه حرارت[۳] که این امر را محقق سازد. بخش درونی اسکتروم بوسیله ماهیچه‌های کرماستر[۴] دارتوس[۵] پوشانده شده‌است که در هوای سرد بطور خودکار تحت کنترل عصبی منقبض می‌شود و بیضه‌ها را به طرف بدن نزدیک می‌سازد، برعکس در هوای گرم منبسط شده و آنها را از بدن دور می‌سازد(۶).

چند رباط کوچک بین تشکیلات مختلف داخل کیسه بیضه  وجود دارد. رباط اصلی بیضه، قطب شکمی بیضه را به دم اپیدیدیوم متصل می‌کند که با رباط عقبی( دمی) اپیدیدیوم به غشای مهبلی هم می‌چسبد. این رباط‌ها از گویرناکولوم[۶] مشتق شده‌اند. بالاخره در سطح داخلی کیسه اسکروتوم که لایه غشای مهبلی وجود دارد که یکی جداری که به سطح داخلی اسکروتوم چسبیده و دیگری اخشایی که به سطح خارجی بیضه چسبیده‌اند متصل می‌کند(۶).
 (۱-۲) بیضه

 بیضه‌های نریان در نزدیکی ناحیه معابنی در کیسه بیضه قرار گرفته‌اند. پرده دارتوس[۸] دیواره بین بیضه‌ای را تشکیل می‌دهد. خود بیضه‌ها از دو لایه صفاقی پوشیده شده‌اند که این لایه‌های صفاقی هنگام پائین‌آمدن بیضه از مجرای مغابنی وشکل‌گیری یک حفره جانبی در پرده صفاق جداری تشکیل می‌شود. همراه با شکل‌گیری این حفره جانبی انشعاباتی از عضله مایل داخلی[۹] شکمی نیز به آن وارد می‌گردد که بین پرده کرماستر و غشای مهبلی قرار می‌گیرد(۷).

 کپسول یا پرده سفید بیضه،[۱۰] بطور عمده از بافت رشته‌ای تشکیل شده ولی الیاف عضلانی صافی هم دارد، که وظیفه آنها ناشناخته است. این پرده برروی کپسول غشای مهبلی[۱۱] اصلی قرار دارد. رگهای خونی اصلی بیضه قبل از نفوذ در کپسول و رساندن خون به پارانشیم بیضه در سطح پرده سفید پخش شده‌اند، در حالیکه اعصاب بیضه در جدار آن قرار می‌گیرند و در داخل بیضه بافت عصبی ناچیزی یافت می‌شود. بافت بیضه از دو قسمت تشکیل شده‌است: ۱ – لوله‌های منی‌ساز[۱۲] ۲- بافت بینابینی.[۱۳]

 هر لوله منی‌ساز لوله بدون انشعاب بسیار پیچیده‌ای است که انتهای آن در لوله‌های[۱۴] جمع‌‌کننده باز می‌شود، و این مجرا نیز به نوبه خود به مجرای اپیدیدیوم مرتبط می‌شود. لوله‌های منی‌ساز با پرده قاعده‌ای[۱۵] محدود می‌گردند و تقریباً بطور کامل با سلولهای عضله‌ای شکل قابل انقباض احاطه شده‌اند. در داخل لوله‌های اسپرم‌ساز لایه پوششی منی‌ساز خود از دو دسته سلول اصلی به نامهای سلولهای سوماتیک[۱۶] سرتولی و سلولهای زاینده [۱۷]تشکیل شده‌است. شکل و میزان بافت بینابینی که از سلولهای لیدیگ[۱۸] تولیدکنندة هورمونهای استروئیدی و رگهای خونی و لنفی تشکیل شده، در حیوانات مختلف بسیار متفاوت است برای مثال بافت بینابینی زیادی در نریان‌ و خوک دیده می‌شود ولی در نشخوارکنندگان میزان این بافت نسبتاً کم است(شکل ۲).

 اندازه بیضه در نریان متغیر است اما میانگین طول آن ۱۴۰-۸۰ میلیمتر و میانگین قطر آن ۸۰-۵۰ میلیمتر و وزن آن ۲۲۵ گرم می‌باشد(۶).
  (۱-۳) اپیدیدیم

 اپیدیدیم لوله پیچ‌خورده‌ای است که توط ۱۳ تا ۱۵ مجرای آوران[۱۹] اسپرم تولیدشده در لوله‌های منی‌ساز را از طریق لوله‌های راست و rete testis گرفته و دریافت نموده و انقباض می‌دهند(۷)و (۸).

 اپیدیدیم از بیرون به صورت عضو تقریباً استوانه‌ای شکل دیده می‌شود که از سه قسمت تشکیل می‌شود. سر اپیدیدیم،[۲۰] بدنه اپیدیدیم[۲۱] که در وسط قرار گرفته و دم اپیدیدیم[۲۲] که در امتداد مجرای[۲۳] وابران قرار دارد. شکل (۳)
    

 دیواره عضلانی مجرای اپیدیدیم با حرکات دودی خود، اسپرماتوزوئیدها را به جلو می‌راند. اسپرماتوزوئیدها که هنگام ورود به بیضه نارس هستند و در ضمن عبور از اپیدیدیم به ویژه د ناحیه سرابی‌ اپیدیدیم بالغ می‌گردند.دم اپیدیدیم هم مخزن اسپرماتوزوئید‌های کاملاً رسیده‌است و در حیوانی که از نظر جنسی فعال است این قسمت در اثر تجمع اسپرمهای ذخیره‌شده متورم و سفت و قابل ارتجاع می‌گردد. طول اپیدیدیم در نریان طویل‌تر از گاو نر حدود ۴۵ متر می‌باشد(۷).
 (۱-۴)بند بیضه و رگها و اعصاب بیضه

هر بیضه بوسیله بند بیضه به بدن متصل است که سرخرگ اسپرماتیک[۲۵] درونی و سیاهرگ[۲۶] اسپرماتیک در بخش پیشین و از مجرای وابران در بخش پسین آن قرار دارد.

خونرسانی به بیضه با شریانهای بیضه است که از آئورت خلفی در نزدیکی شریان کلیوی منشعب می‌شوند این عروق بصورت شریانهای پیچ‌در پیچ[۲۷] از مجرای مغابنی می‌گذرند و با پرده صفاقی پوشیده شده و قسمت اصلی بند بیضه را تشکیل می‌دهند.(شکل ۴)

خون بیضه از طریق شبکه ارتباطی وریدی[۲۸] که آن نیز به صورت پیچ‌درپیچ می‌باشد از طریق بند بیضه خارج می‌گردد و از آنجا به ورید میانخالی پائینی می‌ریزند البته این شبکه پیچ‌درپیچ ابتدا انشعابات زیادی را دارا می‌‌باشد. ولی بتدریج که بند بیضه بالا می‌رود شاخه‌های جانبی کمتری از آن قابل تشخیص است تا اینکه فقط یکی دو ورید به مجرای مغابنی وارد می‌شوند و در نهایت بصورت یک رگ به ورید میانخالی خلفی یا ورید کلیوی می‌ریزد. شریان بیضه شبکة پیچک مانند را احاطه می‌کند و در ارتباط خیلی نزدیک با آن است بطوریکه شریان و ورید معمولاً یک پرده داخلی مشترک دارند(۶)

طول شریان بیضه به دلیل پیچیدگی‌های آن خیلی زیاد است که این باعث سه ویژگی می‌شود: ۱- وقتی شریان به بیضه می‌رسد نبض شریانی تقریباً بطور کامل از بین رفته است و به نظر می‌رسد رسیدن خون شریانی به صورت ضربانی به بیضه‌ها با اسپرم‌زایی طبیعی ناسازگار است. ۲- اسپرم‌زایی در درجه حرارت کمتری از ۶ درجه حرارت قسمت میانی بدن پستانداران بهتر انجام می‌شود و در کنار هم قرارگرفتن شریان و ورید باعث تبادل حرارت بین آنها می‌شود بطوریکه درجه حرارت بیضه چند درجه از مرکز بدن پائین‌تر است. ۳- احتمال دارد تبادل مولکولهای کوچک مثل تستوستورن بین دو جریان با جهت مخالف در ورید و شریان بیضه صورت بگیرد البته اهمیت این انتقال هنوز کاملاً‌ مشخص نیست.

 اعصاب بیضه از سیستم سمپاتیک سینه ای[۲۹]– کمری مشتق می‌شوند که رشته‌های حرکتی احشایی آن عضله صاف شریان کوچک بیضه و کپسول اپیدیدیم و بیضه را تعصیب می‌کند.

 کیسه بیضه هر دو دسته عصب احشایی و سوماتیک را دارد که از اعصابی پی مشتق می‌شوند که از مجرای مغابنی می‌گذرند و به صورت شاخه‌های عصب شرمی[۳۰] خارج می‌شوند. از دیگر خصوصیات اعصاب کیسه‌ای بیضه وجود عصب حرکتی عضله کرماستر و داتروس است که نقش مهمی در تبادل حرارتی بیضه دارد.(۶)
 (۱-۵)  آلت تناسلی( قضیب)

آلت تناسلی شامل دو مجرای بافت قابل نعوظ و یک مجرای پیشابراه آلت تناسلی نام اورتر است پیشابراه با جسم اسفنجی آلت تناسلی احاطه شده که از پیاز آلت تناسلی شروع شده  به سر آلت تناسلی ختم می‌گردد، قسمت پیشین آلت تناسلی از اجسام غاری آلت تناسلی زوج تشکیل شده که از ریشه آلت تناسلی شروع شده و در پشت سر آلت می‌یابد.

خون‌رسانی هر سه مجرا از شاخه‌های شریان شرمی است ولی تخلیه وریدی ccp [31] با csP‌[۳۲] خیلی فرق می‌کند. Ccp از طریق ریشه آلت تناسلی در ورید[۳۳] شرمی تخلیه می‌شود ولی csP در ورید پشتی آلت از قسمت انتهایی آن تخلیه می‌شود. بنابراین خونرسانی و تخلیة خون CCP هر دو از راه ریشه آلت است ولی خونرسانی به csP از پیاز و تخلیه آن از قسمت انتهایی آن است. ریشه‌های آلت را عضلات ورکی[۳۴] غاری احاطه کرده که انقباض آنها وریدی را که CCP تخلیه می‌کند مسدود می‌کند. بطوریکه فضاهای غاری بافت قابل نعوظ در انتهای بسته CCP پر از خون می‌شود و باعث سفت و طویل‌شدن آلت[۳۵] می‌شود. (۶) .(شکل ۵).

در اسب مسیر رشته‌های عضلانی صافی که در امتداد آلت قرار دارند به استطاله‌های CCP مربوط است. این رشته‌ها معمولاً در حال انقباض تونیک هستند و آلت را در غلاف[۳۶] نگه می‌دارند. هنگام نعوظ و دفع ادرار به سختی این عضلات کم شده باعث پرولاپس آلت از غلاف می‌شود.

 در اسب و سگ نعوظ باعث افزایش طول و قطر آلت می‌شود چون خمیدگی سیگموئید وجود ندارد و طویل‌شدن آلت کاملاً در اثر پرخونی عروق می‌باشد.

بازتاب انزال با  اعصاب حسی سرآلت تحریک می‌شود که از راه عصب پشتی آلت که شاخه‌ای از عصب شرمی است تحریکات را به طناب نخاعی منتقل می‌کند. سپس نعوظ و انزال بیشتر به صورت بازتابهای نخاعی در بخش کمری و خاجی نخاع همآهنگ می‌شود، خوب کارکردن این عصب برای ایجاد بازتاب انزال ضروری است و اگر آسیب ببیند، انزال ولی نغوظ غیر ممکن خواهد شد.

هنگام انزال سر آلت اسب وارد مجرای گردن رحم می‌شود و انزال از این راه در داخل رحم صورت می‌گیرد.

 به جلو راندن منی در پیشابراه با انقباضات عضلة پیازی اسفنجی صورت می‌گیرد که در پیاز آلت روی CSP قرار می‌گیرد، چون CSP از قسمت انتهایی تخلیه می‌شود با فشار زیادی که در CCP ایجاد می‌شود این کار ممکن نیست، بنابراین هر انقباض عضلة پیازی اسفنجی باعث موج زودگذر افزایش فشار در CSP می‌شود که از پیاز به سرآلت امتداد دارد و از آنجا با تخلیه وریدی پشتی خون ناپدید می‌شود. چون CCP سفت است افزایش فشار داخل CSP باعث ایجاد موج انسداد پیشابراه می‌شود. این موج پیشرو همراه با انقباض عضله‌ای که پیشابراه خارج لگنی را احاطه می‌کند باعث جابجایی قطرات منی در طول پیشابراه می‌شود (۶).
 (۱-۶) غدد ضمیمه

غدد ضمیمه جنسی در امتداد قسمت لگنی میز راه قرار گرفته و دارای مجاری خارجی

داخل مجاری تناسلی می باشند که ترشحات آنها را بداخل میزراه تخلیه می‌کند. این غدد شامل غدد وزیکولی[۳۸] غده پروستات[۳۹] و غدد پیازی[۴۰] پیشابراهی می‌باشد. ترشحات این غدد قسمت اعظم حجم مایع منی[۴۱] را تشکیل می‌دهند. بعلاوه ترشحات این غدد حاوی محلولی از بافرها، مواد مغذی و دیگر مواد مورد نیاز برای تأمین بهترین میزان تحرک و باروری اسپرم می‌باشند(۶).
 (۱-۶-۱) غدد وزیکولی

در قسمت بالائی گردن مثانه قرار دارد.در اسب کیسه‌ای شکل است. طول آنها ۱۵-۱۳ سانتیمتر می‌باشد. این غدد سهم عمده‌ای از مواد موجود در منی را می‌سازند که عبارتند از فروکتوز و سوربیتول که منابع اصلی انرژی برای اسپرم‌ها می‌باشند. فسفات و کربنات( بعنوان بافر)، هر دو در این ترشحات یافت شده و از نظر محافظت اسپرم در مقابل تغییرات PH مجرای ادراری تناسلی اهمیت دارند. تغییرات PH برای اسپرم بسیار مضر و خطرناک می‌باشد(۶).
 (۱-۶-۲) غدد پروستات

غدد پروستات غده منفردی است که در اطراف میزراه درست در قسمت خلفی مجاری خروجی غده وزیکولی قرار گرفته‌است.در اسب واجد یک بدنه است که توسط یک قسمت باریک به نام اسیتموس به دو لب تقسیم می‌شود. ترشحات آن آبکی است.

 ترشحات غده پروستات از نظر یونهای مینرال مانند سدیم، کلر، کلسیم، و منیزیم غنی می‌باشد.(۶)
 (۱-۶-۳) غدد پیازی – پیشابراهی

غدد پیازی – پیشابراهی یک جفت هستند که در امتداد مجاری ادراری نزدیک نقطه‌ای که از لگن خارج می‌شود قرار دارند. این غده در اسب کوچک و گرد است که بین مقعد و پیشابراه قرار دارند و واجد ۳ تا چهار مجرا بداخل لوله ادراری تناسلی می‌باشند. ترشح آبکی آنها قبل از جفت‌گیری تمیز‌کننده پیشابراه می‌باشد.

مواد تشکیل‌دهنده پلاسمای منی وظایف مختلفی برعهده دارند که تأمین انرژی، ثابت نگه‌داشتن فشار اسمزی، ترشح‌کردن یونهای کلسیم آزاد و ثابت‌ نگهداشتن PH از جمله وظایف آنها می‌باشد.(۶)
فصل دوم :
فیزیولوژی تناسلی نریان

فهرست

بخش اول : ۱

کالبدشناسی و فیزیولوژی دستگاه تناسلی نریان.. ۱

فصل اول : ۲

کالبدشناسی دستگاه تناسلی نریان.. ۲

(۱-۱) کیسه بیضه. ۴

(۱-۲) بیضه. ۵

(۱-۳) اپیدیدیم. ۷

(۱-۴)بند بیضه و رگها و اعصاب بیضه. ۹

(۱-۵)  آلت تناسلی( قضیب). ۱۱

(۱-۶) غدد ضمیمه. ۱۵

(۱-۶-۱) غدد وزیکولی.. ۱۵

(۱-۶-۲) غدد پروستات.. ۱۶

(۱-۶-۳) غدد پیازی – پیشابراهی.. ۱۶

فصل دوم : ۱۷

فیزیولوژی تناسلی نریان.. ۱۷

(۱-۲-۱) فیزیولوژی بیضه. ۱۸

هورمون شناسی.. ۱۸

(۲-۲-۱)( اسپرماتوژنز). ۲۰

(۳-۲-۱) فیزیولوژی اپیدیدم. ۲۴

(۴-۲-۱) رفتار جفت‌گیری در نریان.. ۲۶

بخش دوم : ۲۷

بررسی ارزیابی توانایی تولیدمثل در نریان.. ۲۷

فصل سوم: ۲۸

بررسی و ارزیابی توانایی تولید مثل در نریان.. ۲۸

(۱-۳-۲) اهداف آزمایشات.. ۲۹

(۲-۳-۲) مراحل اصلی آزمایش… ۳۰

(۳-۳-۲) معاینه عمومی.. ۳۲

(۴-۳-۲) معاینه دستگاه تناسلی نریان.. ۳۴

طناب بیضه. ۳۶

( ۵-۳-۲) بررسی اندام تناسلی داخلی نریان.. ۳۷

(۶-۳-۲) مشاهده میل جنسی و توانایی جفت‌گیری نریان.. ۳۹

(۷-۳-۲) بررسی بیماریهای مقاربتی.. ۴۰

فصل چهارم : ۴۴

جمع‌آوری و بررسی منی.. ۴۴

(۱-۴-۲) انواع مهبل مصنوعی در دسترس… ۴۵

(۴-۱-۱)مهبل مصنوعی مدل میسوری.. ۴۶

مهبل مصنوعی مدل ژاپنی.. ۴۷

مهبل مصنوعی مدل کلورادو. ۴۸

مهبل مصنوعی مدل CSU ومهبل مصنوعی مدل لن.. ۴۸

مهبل مصنوعی مدل لهستانی : ۴۹

(۲-۴-۲) آماده‌سازی مهبل مصنوعی برای استفاده. ۵۰

پرش اسب نر. ۵۵

(۳-۴-۲) جمع‌‌آوری منی.. ۵۷

(۴-۴-۲) ارزیابی منی.. ۵۹

(۵-۴-۲) تأثیر سن برروی میزان تولید اسپرم. ۶۷

(۶-۴-۲) تأثیر چرخش بیضه‌ای بر روی تولید اسپرم. ۶۷

(۷-۴-۲) تأثیر باکتریهای پاتولوژیک بر روی اسپرم. ۶۸

فصل پنجم : ۶۹

«تستهای آزمایشگاهی سودمند». ۶۹

(۱-۵-۲) تجزیه و تحلیل کاریوتیپ.. ۷۱

(۲-۵-۲) بررسی شیمیایی پلاسمای منی.. ۷۴

(۳-۵-۲) بررسی اسپرم با میکروسکوپ الکترونی.. ۷۶

(۴-۵-۲) بررسی ساختاری کروماتین اسپرم. ۷۷

(۵-۵-۲) تست های آنتی بادی ضد اسپرم. ۷۸

فصل ششم: ۸۱

آزمایشات هورمونی و نمونه برداری از بیضه. ۸۱

(۱-۶-۲) اندازه گیری های هورمونی.. ۸۲

(۲-۶-۲) نحوه نمونه گیری خون برای بررسی های هورمونی.. ۸۵

(۳-۶-۲) آزمایش تحریک هورمونی.. ۸۷

(۴-۶-۲) نمونه برداری از بیضه ها ۸۹

فصل هفتم: ۹۵

پیش بینی باروری نریان.. ۹۵

(۱-۷-۲) ملاک های دسته بندی.. ۹۷

(۲-۷-۲) ویژگیهای اسبان نر طبیعی (از نظر تولید مثلی). ۹۸

(۱-۲-۷-۲) تعداد اسپرم و کیفیت منی.. ۹۹

(۳-۷-۲) توصیه برای اسب هایی که در گروه طبیعی قرار نمی گیرند. ۱۰۲

فهرست منابع. ۱۰۶


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۱۲
شایان علیزاده

جزئیات کامل :

عنوان کامل : معرفی امنیت  زیستی بعنوان روشی برای کاهش بیماریهای عفونی

تعداد صفحات : 219

دسته : پزشکی

توضیحات : 


فصل اول
 

با وجود بهبود شرایط زندگی هنوز هم بیماریها پس ازبلایای طبیعی مهمترین عوامل آسیب زننده‌ای بشمار می‌آیند که تاکنون مهار نشده‌اند و خسارات مالی و جانی فراوانی به بار می‌آورند. بیماریها این دشمنان قدیمی ک احتمالاً‌ قدمتی برابر با ظهورحیات برروی زمین دارند معلول علت‌های گوناگونی هستند. این مفهوم که بعضی نشانه‌ها و بیماریها دارای علت هستند یک باور باستانی به قدمت تاریخ مکتوب است. بنا به اعتقاد مرمم آرکاردیا ( 2500 سال قبل از میلاد مسیح) اگر شخصی بیمار می‌شد یا تقصیر خود او بود(  بعلت ارتکاب گناه) یا اینکه براثر عوامل بیرونی بیمار شده‌بود، از قبیل بوهای بد، سرما، ارواح خبیثه، و یا خدایان، سالیان سال پژوهش در علوم پزشکی دلایل ایجاد بیماریها را تا حدود زیادی مشخص کرده‌است. دردنیای امروز دودسته اصلی عوامل سبب‌ساز،  شناسایی شده‌اند:
 درون زایا ارثی و برون‌زا یا اکتسابی، شناسایی یا کشف علت اولیه  هنوز مبنایی است که براساس آن یک تشخیص می‌تواند مطرح گردد یک بیماری شناخته شود و درمانی یا روشی برای رهایی از آن پایه‌ریزی شود. اما امروزه این مفهوم که هر بیماری یک عامل ایجادکننده دارد دیگر قانع‌کننده نیست. روشن است که عوامل ژنتیکی، بوضوح در برخی بیماریها متداول زیست محیطی مانند روندهای سرطان‌زایی، دخالت دارند، در ضمن محیط زیست نیز اثرات مهمی بر بعضی بیماریهای ارثی دارد(13). ا ز میان این گروه بیماریهای اکتسابی مطرح‌تر و متداول‌تر هستند و طیف وسیعتری از جوامع را درگیر و مبتلا می‌کنند. عواملی که سبب بروز این بیماریها میشوند شامل عوامل فیزیکی، شیمیایی زیست‌شناختی   و  روانشناختی  هستند و نه تنها در زمینه آسیب‌شناسی بیماریهای انسانی مطرح می‌شوند، بلکه بعنوان عوامل آسیب‌رسان عمومی برای تمامی موجودات زنده عالی محسوب شده‌اند و در صنعت طیور نیز نقش مهمی دارند. بطورکلی عوامب فیزیکی محیط عبارتند از: گرما( حرارت)، سرما(برودت)، رطوبت، فشار، نور، سروصدا، ارتعاشات و ضربه‌ها و تشعشعات باید گفت که اگر این  عوامل از حدود لازم و قابل تحمل بالاتر و زیادتر بوده و یا در بعضی از مواقع در صورتی که از حدود توصیه‌شده در استانداردها کمتر یا پائین‌تر باشند ایجاد عوارض و یا مسائل خاصی را خواهند نمودو لازم است که در هر مورد به رفع نقیصه اقدام شود(20).
 بطورکلی در محیطکار تأمین سلامت تولیدکنندگان و بالارفتن سطح تولید مورد نظر کارشناسان و صاحبان منافع و ضامن بازدهی اقتصادی بیشتر است و در این راه وجود هوای کافی، تأمین نور مناسب و حرارت لازم در درجه اول اهمیت بویژه در صنعت طیور خواهد بود.
 مواد محرک و التهاب‌آوری همچون گاز آمونیاک،  ترکیبات خفه‌کننده‌ای مثل مونوکسیدکربن ناشی از سوخت ناقص گازوئیل ذرات معلق مثل گردوغبار و مواد شیمیایی خورنده وسوزاننده مثل ضدعفونی‌کننده‌های قوی متداولترین عوامل شیمیایی بیماریزا برای پرندگان در سالنهای پروش هستند. اختلالات تغذیه‌ای را نیز می‌توان جز این دسته طبقه‌بندی نمود.عوامل زیست‌شناختی به تمام اشکل حیات از ترکیبات (مانند پروتئین‌ها) و ویروسها، باکتریها و قارچها و تک‌یاخته‌ایها تا کرمهای انگلی چند سانتی‌متری اشاره می‌کند علاوه بر این دستجات گوناگونی از بندپایان وجود دارند که انگل خارجی هستند و می‌توانند از یک صدمه کوچک به پوست تا یک کم‌خونی کشنده را ایجاد نمایند. این عوامل از دو جهت حائز اهمیت و بررسی هستند. نخست به دلیل زیانهای اقتصادی و فروانی که با مرگ‌ومیر طیور و یا کاهش شدید و بازدهی تولید برجای می‌گذارند و در نهایت بخاطر تأثیری که بر سلامت عمومی جامعه دارند؛ مهم و مورد توجه هستند. هرچند که احتمال انتقال بیماری ازماکیان کمتر از سایر حیوانات پرورشی و از میان بیماریهای مشترک ثبت شده‌اند نیز مواردی چون آلودگی با جرب  یا قارچ و یا سب بسیار نادر هستند و فقط مواردی چون آلودگی محصولات نهایی با باکتریهای کامپیلوباکترر، سالمونلا، اشرشیاکولاویرسینا اهمیت دارند، بازهم این مسئله بعنوان یک خطر جدی مطرح می‌شود. ضرورت مهار برخی از عوامل زیست‌شناختی چون ویروس آنفولانزای طیور در آن هنگامر مشخص‌تر می‌شود که احتمال انتقال ویروس را به انسان‌ها و حتی از فردی به فرد دیگر مدنظر قرار گیرد. بویژه با توجه به این شیوع اخیر سویه فوق‌ حاد H7N3 در کشور پاکستان و حضور تیپ N2 وH در مرغداریهای صنعتی ایران و در چرخش‌بودن دو تحت تیپ مذکور در منطقه و امکان انتقال سویه‌های دیگر از شرق دور و چین و روسیه به ایران که بوسیله پرندگان مهاجر امکان‌پذیر است و احتمال بازآرائی ژنتیکی و ویروسهای بومی؛ توجه به پایش  عوامل زیست شناختی بیماریزا همچون این نمونه بسیار لازم و حیاتی است.

 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۰۹
شایان علیزاده

جزئیات کامل :

عنوان کامل : پایان نامه هوش مصنوعی

تعداد صفحات : 180

دسته : کامپیوتر

توضیحات : 

 

چکیده
هدف‌ از این‌ پروژه‌ آشنائی‌ با هوش‌ مصنوعی‌ به‌ عنوان‌ سمبل‌ ونماد دوران‌ فراصنعتی‌ و نقش‌ و کاربرد آن‌ در صنایع‌ و مؤسسات‌تولیدی‌ می‌باشد. بدین‌ منظور، این‌ موضوع‌ در قالب‌ 3 فصل ارائه‌ می‌شود. در (فصل‌ اول‌) کلیات هوش‌ مصنوعی‌ موردمطالعه‌ قرار می‌گیرد و سئوالاتی‌ نظیر این‌ که‌ هوش‌ مصنوعی‌چیست‌؟ تفاوت‌ هوش‌مصنوعی‌ و هوش‌ طبیعی‌ (انسانی‌) درچیست‌؟ شاخه‌های‌ عمده‌ هوش‌ مصنوعی‌ کدامند؟ و نهایتأ، اجزای‌هوش‌ مصنوعی‌ نیز تشریح‌ می‌شود ،کاربردهای‌ هوش‌ مصنوعی‌در صنایع‌ و مؤسسات‌تولیدی‌، بخصوص‌ در زمینه‌سیستم‌های‌ خبره‌ وآدمواره‌ها مورد مطالعه‌ وتجزیه‌ و تحلیل‌ قرارمی‌گیرد. ودر فصل دوم به بررسی هوش مصنوعی در بازی های کامپیوتری و در فصل سوم به بررسی تکنیک برنامه نویسی در هوش مصنوعی مورد مطالعه قرار می گیرد  .

مقدمه
هوش مصنوعی به هوشی که یک ماشین از خود نشان میدهد و یا به دانشی در کامپیوتر که سعی در ایجاد آن دارد گفته میشود. بیشتر نوشته ها و مقاله های مربوط به هوش مصنوعی آن را "دانش شناخت و طراحی مامورهای هوشمند تعریف کرده اند. یک مامور هوشمند سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود, شانس موفقیت خود را بالا میبرد جان مکارتی که واژه هوش مصنوعی را در سال 1956 استفاده نمود, آن را دانش و مهندسی ساخت ماشین های هوشمند" تعریف کرده است. تحقیقات و جستجوهایی انجام شده برای رسیدن به ساخت چنین ماشین هایی مرتبط با بسیاری از رشته های دانشیک دیگر میباشد, مانند دانش کامپیوتر, روانشناسی, فلسفه, عصب شناسی, دانش ادراک, تئوری کنترل, احتمالات, بهینه سازی و منطق.
« هوش مصنوعی، دانش ساختن ماشین‌‌ ها یا برنامه‌های هوشمند است. »   همانگونه که از تعریف فوق-که توسط یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی ارائه شده است- برمی‌آید،حداقل به دو سؤال باید پاسخ داد:
1ـ هوشمندی چیست؟
2ـ برنامه‌های هوشمند، چه نوعی از برنامه‌ها هستند؟تعریف دیگری که از هوش مصنوعی می‌توان ارائه داد به قرار زیر است:
   « هوش مصنوعی، شاخه‌ایست از علم کامپیوتر که ملزومات محاسباتی اعمالی همچون ادراک (Perception)، ستدلال(reasoning) و یادگیری(learning) را بررسی کرده و سیستمی جهت انجام چنین اعمالی ارائه می‌دهد.»و در نهایت تعریف سوم هوش مصنوعی از قرار زیر است:
   «هوش مصنوعی، مطالعه روش‌هایی است برای تبدیل کامپیوتر به ماشینی که بتواند اعمال انجام شده توسط انسان را انجام دهد.»   به این ترتیب می‌توان دید که دو تعریف آخر کاملاً دو چیز را در تعریف نخست واضح کرده‌اند.

 

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                 صفحه
چکیده    1
مقدمه     2
فصل اول : کلیات موضوع
تعریف و طبیعت هوش مصنوعی    7
پیدایش و پیشرفت هوش مصنوعی      8
هوش‌ مصنوعی‌ و هوش‌ انسانی    12
شاخه‌های‌ هوش‌ مصنوعی    14
فلسفهٔ هوش مصنوعی    27
ویژگی های هوش مصنوعی    48
دو فرضیه در هوش مصنوعی    52
انواع هوش مصنوعی     53
کاربرد هوش مصنوعی     57
معمای هوش الکترونیک‌ ، مبانی و شاخه‌های علم هوش مصنوعی‌    59
چالش‌های بنیادین هوش‌مصنوعی‌    64
فصل دوم : هوش مصنوعی‌ در بازی‌های کامپیوتری
هوش مصنوعی‌ در بازی‌های کامپیوتری    71
بازی‌های تأثیرگذار در هوش‌مصنوعی     88
فصل سوم : تکنیک ها وزبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی
تکنیک ها وزبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی........................................118
مثالی از برنامه‌نویسی شیء‌گرا در شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی.....163

سخن آخر.............................................................................................................179
فهرست منابع.......................................................................................................180

 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۰۶
شایان علیزاده

جزئیات کامل :

عنوان کامل : پروژه طراحی سیستم مکنده غلات

تعداد صفحات : 80

دسته : مکانیک و تاسیسات

توضیحات : 

 

مقدمه: [1]

سیستم های جابجایی پنوماتیکی بطور اساسی ساده و بصورت  مشخص مناسب برای انتقال مواد دانه دانه و پودر شده و … در کارخانجات مختلف می باشند.

تجهیزات سیستم عبارتند از یک منبع برای متراکم کردن گاز (معمولاً هوا)، یک دستگاه تغذیه، خطوط لوله انتقال و یک گیرنده برای جدا کردن مواد منتقل شده از گاز.

برای انتقال مواد می توان از فشار بالا یا پایین استفاده کرد. برای مواد نم دار از هوای خشک و برای موادی که قابلیت اشتعال دارند از گازهای خنثی مانند نیتروژن می توان استفاده کرد. یک امتیاز بسیار خاص برای این سیستم این است که اگر لازم باشد مواد منتقل شده را تا فشارهای بالا می توان در ظروف گیرنده نگهداری کرد.

2-2- انعطاف پذیری سیستم: [1]

با یک انتخاب مناسب و ترکیب درست تجهیزات می توان مواد را از یک مخزن یا سیلو به مکانی دیگر با فاصلۀ دلخواه انتقال داد. انعطاف پذیری این سیستم ها هم در طرح بندی هم در عملکرد ما را قادر می سازد تا از نقاط متعدد تغذیه مواد را در لولۀ مشترک انجام داده و آنها را در مخازن گیرنده تخلیه کنیم. خطوط لوله در این سیستم ها می توانند بطور عمودی یا افقی و یا ترکیبی از جهات مختلف قرار گیرند که با توجه به لولۀ اصلی این جهات تطبیق داده می شود. نرخ جریان مواد به طور پیوسته هم در خروجی و هم ورودی کنترل می شود که بیشتر این سیستم ها عمل کنترل را بصورت کاملاً اتوماتیک انجام می دهند. سیستم های جابجایی پنوماتیکی بطور منحصر بفردی تطبیق پذیر هستند این سیستم ها گسترۀ عظیمی از مواد را می توانند جابجا کنند این بدین معنی است که موادی که بالفعل خطرناک هستند نیز می توانند با این سیستم ها به طور کاملاً ایمنی جابجا شوند.

2-3- صنایع و مواد: [1]

تنوع عظیمی از مواد به فرم گرد یا دانه دانه و تعداد زیادی از واحدهای صنعتی برای جابجایی و انتقال مواد از این سیستم ها بهره می گیرند. این صنایع عبارتند از: 1- کشاورزی 2- معادن 3- شیمیایی 4- دارویی 5- صنایع غذایی و… مقادیر عظیمی از مواد در صنایع مختلف روزانه از این طریق جابجا می شوند مثلاً در صنایع کشاورزی حجم زیادی از محصولات از جمله گندم، جو، برنج و… جابجا می شوند. در صنایع غذایی برای انتقال آرد، شکر، قهوه و چای و… از سیستم های انتقال مواد پنوماتیکی استفاده می شوند. در صنعت پتروشیمی پودرهای ریز مانند سیمان، سولفات باریم و موادی از این قبیل از این طریق منتقل می شوند.

فهرست مطالب

فصل اول
مقدمه وتاریخچه
۱-۱- مقدمه و تاریخچه : [۱] ۱
فصل دوم
سیستم های جابجایی پنوماتیکی
۲-۱- مقدمه: [۱] ۲
۲-۲- انعطاف پذیری سیستم: [۱] ۲
۲-۳- صنایع و مواد: [۱] ۳
۲-۴- طریقه انتقال: [۱] ۳
۲ ۲-۴-۱- فاز رقیق: ۴
۲-۴-۲- فاز غلیظ ۴
۲-۴-۳- حرکت با سرعت هوا ۴
۲-۴-۴- نرخ بارگذاری حجمی ۴
فصل سوم
انواع سیستم های انتقال مواد پنوماتیکی
۳-۱- مقدمه: [۱] ۵
۳-۲- سیستم های بسته: [۱] ۶
۳-۳- سیستم های باز: [۱] ۷
۳-۳-۱- سیستم های فشار مثبت ۷
۳-۳-۲- سیستم های فشار منفی ۸
فصل چهارم
انتقال دسته ای
۴-۱- مقدمه: [۱] ۱۰
۴-۲- سیستم های نیمه پیوسته: [۱] ۱۰
۴-۳- سیستم های ضربانی: [۱] ۱۱
فصل پنجم
اهمیت ویژگی های مواد
۵-۱- مقدمه: [۱] ۱۳
۵-۲- چسبندگی: [۱] ۱۳
۵-۳- قابلیت احتراق: [۱] ۱۳
۵-۴- رطوبت: [۱] ۱۳
۵-۵- سایش و فرسایش: [۱] ۱۴
۵-۶- شکنندگی: [۱] ۱۴
۵-۷- نقطه ذوب پایین: [۱] ۱۵
۵-۸- پرتوزایی: [۱] ۱۵
فصل ششم
اجزاء سیستم
۶-۱- مقدمه: [۱] ۱۶
۶-۲- تامین کردن هوا: [۱] ۱۶
۶-۲-۱- انواع سیستم های حرکت دهند ی هوا ۱۶
۶-۲-۱-۱- فن ها ۱۸
۶-۲-۱-۲- دمنده های احیا کننده ۱۸
۶-۲-۲- مشخصات سیستم های راه اندازی هوا ۱۸
۶-۲-۲-۱- دمنده، کمپرسورها ۱۹
۶-۲-۲-۱-۱- فشار برای کمپرسور ۱۹
۶-۲-۲-۱-۲- نرخ دبی حجمی جریان ۱۹
۶-۲-۲-۲- مکنده و پمپ های وکیون ۲۰
۶-۲-۲-۲-۱- وکیوم (فشار منفی) ۲۰
۶-۲-۲-۲-۲- نرخ دبی حجمی ۲۱
۶-۲-۳- قدرت مورد نیاز ۲۱
۶-۳- خطوط لوله: [۱] ۲۳
۶-۳-۱- ضخامت دیواره ۲۳
۶-۳-۲- جنس لوله ها ۲۴
۶-۳-۲-۱- بهداشت ۲۴
۶-۳-۲-۲- لوله های پلاستیکی ۲۵
۶-۳-۲-۳- سایش سطوح ۲۵
۶-۳-۳- سطح تمام شده ۲۵
۶-۳-۴- خمها ۲۶
فصل هفتم
جریان گاز- جامد
۷-۱- مقدمه: [۱] ۲۸
۷-۲- قطر داخلی لوله: [۱] ۲۸
۷-۳- فاصله انتقال: [۱] ۲۸
۷-۴- فشار قابل دسترسی: [۱] ۲۹
۷-۵- سرعت هوای منتقل شده: [۱] ۲۹
۷-۶- خصوصیات مواد: [۱] ۳۰
فصل هشتم
مشخصات انتقال مواد
۸-۱- مقدمه: [۱] ۳۱
۸-۲- سرعت انتقال: [۱] ۳۱
۸-۳- نرخ بارگیری یکنواخت :[۱] ۳۲
۸-۴- تاثیر قطر داخلی لوله: [۱] ۳۳
فصل نهم
شرایط لازم برای هوا
۹-۱- مقدمه: [۱] ۳۶
۹-۲- فشار موجود: [۱] ۳۶
۹-۳- دبی حجمی: [۱] ۳۸
۹-۴- تاثیر سرعت: [۱] ۳۸
۹-۵- اثرات تراکم پذیری: [۱] ۳۹
۹-۵-۱- سرعت انتقال هوا ۴۰
۹-۵-۲- تاثیرات مواد ۴۰
۹-۶- دبی حجمی: [۱] ۴۱
۹-۶-۱- ادامه فرمولها ۴۱
۹-۶-۲- تاثیرقطر داخلی لوله ۴۲
۹-۶-۳- قانون گاز ایده آل ۴۳
۹-۶-۴- تاثیرات فشار ۴۵
۹-۶-۵- تاثیرات سیستم ۴۶
۹-۷- تعیین سرعت: [۱] ۴۸
۹-۷-۱- روابط عملکرد ۴۸
۹-۸- تاثیرات ارتفاع: [۱] ۴۸
۹-۸-۱- فشار اتمسفری ۴۹
فصل دهم
افت فشار
۱۰-۱- مقدمه: [۱] ۵۰
۱۰-۲- افت فشار لوله: [۱] ۵۰
۱۰-۲-۱- پارامترهای جریان و ویژگی های آنها ۵۱
۱۰-۲-۱-۱- سرعت هوا ۵۱
۱۰-۲-۱-۲- چگالی هوا ۵۱
۱۰-۲-۱-۳- ویسکوزیته هوا ۵۲
۱۰-۲-۱-۴- ضریب اصطکاک ۵۲
۱۰-۲-۲- روابط افت فشار ۵۲
۱۰-۲-۲-۱- خطوط لوله صاف ۵۲
۱۰-۲-۲-۲- تاثیرات قطر داخلی لوله ۵۴
۱۰-۲-۲-۳- خمها ۵۴
۱۰-۲-۳- تاثیرات دبی هوا ۵۶
۱۰-۲-۴- تاثیرات طول لوله ۵۶
۱۰-۲-۵- ترکیب های دیگر خط لوله ۵۷
۱۰-۲-۶- افت فشار کلی ۵۸
۱۰-۳- افت فشار مربوط به هوا: [۱] ۵۹
فصل یازدهم
طراحی سیستم
۱۱-۱- مقدمه: [نگارندگان] ۶۰
۱۱-۲- محاسبه سرعت هوای انتخابی با توجه به وزن مخصوص: [نگارندگان] ۶۱
۱۱-۳- فشار مورد نیاز: [نگارندگان] ۶۳
۱۱-۴- انتخاب مکنده و توان مورد نیاز: [نگارندگان] ۶۳
۱۱-۵- انتخاب لوله: [نگارندگان] ۶۵
۱۱-۶- افت طولی عرضی: [نگارندگان] ۶۷
۱۱-۶-۱- افت طولی ۶۷
۱۱-۶-۲- افت موضعی ۶۸
۱۱-۶-۳- طول معادل ۶۹
فصل دوازدهم
نتیجه گیری، پیشنهادات
۱۲-۱- مقدمه: [نگارندگان] ۷۱
۱۲-۲- نتایج: [نگارندگان] ۷۱
۱۲-۳- بررسی نتایج: [نگارندگان] ۷۱
۱۲-۴- پیشنهادات: [نگارندگان] ۷۲
پیوست
۱- کاتالوگ کمپرسور از شرکت Sullivan Palatek 73
منابع ۷۴
فهرست شکلها:
فصل سوم
۳-۱- انواع سیستم های اتصال پنوماتیکی: [۱] ۵
۳-۲- یک چرخه بسته از سیستم های جابجایی پنوماتیکی: [۱] ۶
۳-۳- سیستم جابجایی سیستم های مثبت: [۱] ۷
۳-۴- سیستم جابه جایی با فشار منفی: [۱] ۸
۳-۵- سیستم انتقال فشار منفی (وکیوم)از انبار: [۱] ۹
فصل چهارم
۴-۱- نوع سیستم جابه جایی با تانکر دمنده: [۱] ۱۱
۴-۲- سیستم ضربانی: [۱] ۱۱
۴-۳- طرحی از یک نوع سیستم توپی تنها: [۱] ۱۲
فصل ششم
۶-۱- رده بندی حرکت دهنده های هوا: [۱] ۱۷
۶-۲- بازه تقریبی از عملکرد حرکت دهنده ی هو: [۱] ۱۷
۶-۳- ورودی و خروجی برای کمپرسور: [۱] ۱۹
۶-۴- بعضی از انواع خمها درسیستم های انتقال مواد پنوماتیکی: [۱] ۲۶
فصل هشتم
۸-۱- تاثیر فشار تغذیه هوا و فاصله در بارگذاری در سیستم های فشار پایین: [۱] ۳۴
۸-۲- تاثیر فشار تغذیه هوا و فاصله در بارگذاری در سیستم های فشار بالا: [۱] ۳۴
فصل نهم
۹-۱- پارامترهای متناسب با نرخ تراکم و نرخ دبی جریان: [۱] ۳۸
فصل دهم
۱۰-۱- ضریب هد برای چند شکل مختلف: [۱] ۵۸
فهرست نمودارها :
فصل ششم
۶-۱- فشار دبی حجمی هوای انتقال یافته و توان کمپرسور: [۱] ۲۰
۶-۲- توان تفریبی مورد نیاز برای کمپرسور در سیستم های فشار
پایین: [۱] ۲۲
۶-۳- مشخصات یک کمپرسور حلزونی: [۱] ۲۲
فصل نهم
۹-۱- تاثیر سرعت هوا بر دبی حجمی جریان: [۱] ۴۲
۹-۲- تاثیر فشار هوا بر روی دبی حجمی جریان در سیستم های فشار
پایین: [۱] ۴۵
۹-۳- تاثیر فشار بر دبی حجمی جریان در سیستم های فشار بالا: [۱] ۴۵
۹-۴- تاثیر فشار بر دبی حجمی جریان در سیستم های فشار منفی: [۱] ۴۶
۹-۵- تاثیر ارتفاع بر روی مقدار فشار اتمسفریک محلی: [۱] ۴۸
فصل دهم
۱۰-۱- تاثیر قطر داخلی لوله بر افت فشار خالی: [۱] ۵۴
۱۰-۲- ضریب برای خمهای :[۱] ۵۵
۱۰-۳- ضریب هد برای خمهای شعاعی: [۱] ۵۵
۱۰-۴- ضریب هد برای خمهای زاویه تیز: [۱] ۵۶
۱۰-۵- تاثیر قطر لوله و دبی حجمی جریان بر افت فشار: [۱] ۵۷
۱۰-۶- ضریب هد برای مقاطع گسترش یافته لوله: [۱] ۵۸
فهرست جداول :
۶-۱- قطر لوله و ضخامت دیواره برای لوله با قطر اسمی ۴


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۴۹
شایان علیزاده

جزئیات کامل :

عنوان کامل : تحلیل و شبیه سازی کدهای CDMA به منظور کاهش تداخل بین کاربران

تعداد صفحات : 198

دسته : مهندسی برق مخابرات

توضیحات : پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی برق گرایش مخابرات

چکیده
دسترسی چندگانه تقسیم کد از تکنولوژی طیف گسترده به وجود می آید . سیستم های طیف گسترده در حین عمل کردن حداقل تداخل خارجی ، چگالی طیفی کم و فراهم کرده توانایی دسترسی چندگانه از تداخل عمدی سیگنالها جلوگیری می کند که عملیات سیستمی با تداخل دسترسی چندگانه و نویز آنالیز می شود . احتمال خطای بیت در مقابل تعداد متنوعی از کاربران و سیگنال به نویز  متفاوت محاسبه می شود . در سیستم دسترسی چندگانه تقسیم کد برای گسترده کردن به دنباله تصادفی با معیارهای کیفیت اصلی برای تصادفی کردن نیاز داریم . سیگنال گسترده شده بوسیله ضرب کد با شکل موج چیپ تولید می-شود و کد گسترده بوجود می¬آید .
بوسیله نسبت دادن دنباله کد متفاوت به هر کاربر ، اجازه می¬دهیم که همه کاربران برای تقسیم کانال فرکانس یکسان به طور همزمان عمل کنند . اگرچه یک تقریب عمود اعمال شده بر دنباله کد برای عملکرد قابل قبولی به کار می¬رود . بنابراین ، سیگنال کاربران دیگر به عنوان نویز تصادفی بعضی سیگنال کاربران دیگر ظاهر می¬شود که این تداخل دستیابی چندگانه نامیده می¬شود . تداخل دستیابی چندگانه تنزل در سرعت خطای بیت و عملکرد سیستم را باعث می¬شود .
تداخل دستیابی چندگانه فاکتوری است که ظرفیت و عملکرد سیستم های دسترسی چندگانه تقسیم کد را محدود می¬کند . تداخل دستیابی چندگانه به تداخل بین کاربران دنباله مستقیم مربوط می¬شود . تداخل نتیجه آفستهای زمان تصادفی بین سیگنالهاست که همزمان با افزایش تعداد تداخل طراحی شده . بنابراین ، آنالیز عملکرد سیستم دسترسی چندگانه تقسیم کد باید برحسب مقدار تداخل دستیابی چندگانه اثراتش در پارامترهایی که عملکرد را اندازه گیری می¬کند وارد می¬شود .
در بیشر جاها روش عادی تقریب گوسی و واریانس مورد استفاده قرار می¬گیرد . ما عملکرد سرعت خطای بیت سیستم دسترسی چندگانه تقسی کد را مورد بررسی قرار می¬دهیم . تقریب گوسی استاندارد استفاده شده برای ارزیابی عملکرد احتمال خطای بیت در سیستم دسترسی چندگانه تقسیم کد است . این تقریب به دلیل ساده بودن در بسیاری جاها مورد استفاده است .

 

فهرست مطالب
فصل اول : پیش نیازهای ریاضی و تعاریف  1
1-1 مقدمه  2
1-2 تعا ریف  3
1-2-1 تابع همبستگی متقابل برای سیگنالهای پریودیک  3
1-2-2 تابع خود همبستگی برای سیگنالهای پریودیک  4
1-2-3 خواص توابع همبستگی پریودیک گسسته  5
1-3 نامساوی ولچ  6
1-4 نامساوی سید لینکوف  6
1-5 تابع همبستگی غیر پریودیک گسسته  7
فصل دوم : معرفی کدهای ماکزیمال و گلد و کازامی  8
2-1 مقدمه  9
2-2 تعریف  10
2-3 دنباله¬های کلاسیک  10
2-3-1 دنباله¬هایی با طول ماکزیمال  10
2-3-2 خواص دنباله¬های ماکزیمال  11
2-4 انواع تکنیکهای باند وسیع  13
2-4-1 روش دنباله مستقیم (DS)  13
2-5 کدPN   14

2-5-1 دنباله PN و پس خور ثبات انتقالی  15
2-5-2 مجموعه دنباله¬های ماکزیمال دارای همبستگی ناچیز  16
2-5-3 بزرگترین مجموعه به هم پیوسته از دنباله¬های ماکزیمال  17
2-6 دنباله گلد  19
2-7 مجموعه کوچک رشته¬های کازامی  20
2-8 مجموعه بزرگ رشته¬های کازامی  21
فصل سوم : نحوه¬ی تولید کدهای ماکزیمال و گلد و کازامی  22
3-1 تولید کد ماکزیمال  23
3-2 تولید کد گلد  28
3-3 تولید کد کازامی  32
فصل چهارم : مروری بر سیستمهای دستیابی چندگانه تقسیم کد  36
4-1 مقدمه  37
4-2 سیستمهای دستیابی چندگانه تقسیم کد  38
4-3 مزایای سیستمهای دستیابی چندگانه تقسیم کد  40
4-4 نگاهی به مخابرات سیار  41
4-5 طریقه¬ی مدولاسیون  46
4-6 پدیده دور- نزدیک  46
4-7 استفاده از شکل موجهای مناسب CDMA  49
4-8 بررسی مساله¬ی تداخل بین کاربران  49

فصل پنجم : مراحل و نتایج شبیه سازی  50
5-1 مقدمه  51
5-2 بررسی کد ماکزیمال در شبیه سازی  52
5-3 بررسی کد گلد در شبیه سازی  57
5-4 بررسی کد کازامی در شبیه سازی  62
5-5 عملکرد خطای بیت  66

شکلها
شکل (1-1) شکل موج گسترش یافته  5
شکل (1-2) مدار شیفت رجیستر  11
شکل (2-2) بلوک دیاگرام یک سیستم DSSS  14
شکل (2-3) بلوک دیاگرام یک فیدبک شیفت رجیستر  16
شکل (3-1) چگونگی ترکیب کد ماکزیمال با داده ها  23
شکل (3-2) تولید کد ماکزیمال با استفاده از شیفت رجیستر  24
شکل (3-3) تابع همبستگی کد ماکزیمال  25
شکل (3-4) تابع همبستگی متقابل با طول دنباله31 و تعداد 100 کاربر  26
شکل (3-5) تابع همبستگی متقابل با طول دنباله63 و تعداد 100 کاربر  27
شکل (3-6) نحوه¬ی تولید کد گلد  28
شکل (3-7) تابع خود همبستگی و همبستگی متقابل با طول دنباله 31 و تعداد 50 کاربر  29
شکل (3-8) تابع خود همبستگی و همبستگی متقابل با طول دنباله 31 و تعداد 100 کاربر  30
شکل (3-9) تابع خود همبستگی و همبستگی متقابل با طول دنباله 63 و تعداد 50 کاربر  31
شکل (3-10) نحوه¬ی تولید کد کازامی  32
شکل (3-11) تابع خود همبستگی و همبستگی متقابل با طول دنباله 31 و k=2 , m=-1  33
شکل (3-12) تابع خود همبستگی و همبستگی متقابل با طول دنباله 31 و k=-1 , m=10  34
شکل (3-13) تابع خود همبستگی و همبستگی متقابل با طول دنباله 31 و k=-4 , m=4  35


شکل (4-1) مدل سیستم دستیابی چندگانه تقسیم کد  38
شکل (4-2) تقسیم بندی سیستم دستیابی چندگانه تقسیم کد  39
شکل (4-3) هدف سیستم دستیابی چندگانه تقسیم کد  41
شکل (4-4) نمونه¬ای از مخابرات سلولی  42
شکل ( 4-5) مدلهای مختلف سیستمهای چندگانه  45
شکل (4-6) اثر پدیده دور- نزدیک  47
شکل (5-1) فرستنده CDMA  51
شکل (5-2) گیرنده CDMA  52
شکل (5-3) سیگنال مدولاسیون BPSK همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  53
شکل (5-4) سیگنال CDMA همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  53
شکل (5-5) سیگنال غیر گسترش یافته در گیرنده همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  53
شکل (5-6) سیگنال دمدولاسیون BPSK در گیرنده همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  53
شکل (5-7) نمودار BER برای 40 کاربر کد ماکزیمال  54
شکل (5-8) سیگنال مدولاسیون BPSK همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  55
شکل (5-9) سیگنال CDMA همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  55
شکل (5-10) سیگنال غیر گسترش یافته در گیرنده همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  55
شکل (5-11) سیگنال دمدولاسیون BPSK در گیرنده همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  55
شکل (5-12) نمودار BER برای 80 کاربر کد ماکزیمال  56
شکل (5-13) روش بدست آوردن کد گلد  57
شکل (5-14) سیگنال مدولاسیون BPSK همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  58
شکل (5-15) سیگنال CDMA همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  58
شکل (5-16) سیگنال غیر گسترش یافته در گیرنده همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  58
شکل (5-17) سیگنال دمدولاسیون BPSK در گیرنده همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  58
شکل (5-18) نمودار BER برای 40 کاربر کد گلد  59
شکل (5-19) سیگنال مدولاسیون BPSK همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  60
شکل (5-20) سیگنال CDMA همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  60
شکل (5-21) سیگنال غیر گسترش یافته در گیرنده همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  60
شکل (5-22) سیگنال دمدولاسیون BPSK در گیرنده همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  60
شکل (5-23) نمودار BER برای 80 کاربر کد گلد  61
شکل (5-24) سیگنال مدولاسیون BPSK همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  62
شکل (5-25) سیگنال CDMA همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  62
شکل (5-26) سیگنال غیر گسترش یافته در گیرنده همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  62
شکل (5-27) سیگنال دمدولاسیون BPSK در گیرنده همراه fft سیگنال برای 40 کاربر  62
شکل (5-28) نمودار BER برای 40 کاربر کد کازامی  63
شکل (5-29) سیگنال مدولاسیون BPSK همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  64
شکل (5-30) سیگنال CDMA همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  64
شکل (5-31) سیگنال غیر گسترش یافته در گیرنده همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  64
شکل (5-32) سیگنال دمدولاسیون BPSK در گیرنده همراه fft سیگنال برای 80 کاربر  64
شکل (5-33) نمودار BER برای 80 کاربر کد کازامی  65
شکل (5-34) مقایسه سه کاربر برای کد ماکزیمال  68
شکل (5-35) مقایسه سه کاربر برای کد گلد  69
شکل (5-36) مقایسه سه کاربر برای کد کازامی  70
شکل (5-37) مقایسه سه کد برای 40 کاربر  71
شکل (5-38) مقایسه سه کد برای 80 کاربر  72
جدول (2-1) مقدیری از دنباله¬های ماکزیمال  18


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۴۸
شایان علیزاده

جزئیات کامل :

عنوان کامل : پایان نامه تکنولوژی تولید ماکارونی

تعداد صفحات : 120

دسته : صنایع غذایی

توضیحات :

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی

رشته مهندسی علوم صنایع غذایی

تاریخچه و مقدمه

بر طبق گواهی افسانه های قدیمی برای اولین بار مارکوپولو (Marco polo )در قرن 13 پس از بازگشت از چین غذایی آردی شبیه به کارونی  را به دربار هدیه کرد .بطور کلی برای مردم آن زمان علی الخصوص دریانوردان حمل و نگهداری آذوقه سفر امری مهم تلقی می شد چرا که گاه سفر چندین ماه بطول می انجامید و آنها نیاز به غذایی داشتند که فاسد و خراب نشود . همچنین مرغوبیت و ارزش غذایی خود را حفظ کند. ظاهر همه این ویژگیها در ماکارونی وجود دارد این محصول در طی نگهداری به مدت طولانی طعم مزه و کیفیت خود را حفظ می نماید .

 هر چند تولید ماکارونی از یک ریشه تاریخی منشا می گیرد اما به طور وسیع د رقرن بیستم با تغییرات اساسی  وارد بازار مصرف عمومی و تجارت گردید در اولیل این قرن و قبل از صنعتی شدن تولیدات تهیه و تولید این محصول بصورت خانگی و یا به مقادیر کم ،درکارگاههای کوچک انجام می شود و در مجموع مقدار قابل توجهی را در بر نمی گرفت . طبق بررسی ، از سال 1850 میلادی تولید بصورت ماشینی وصنعتی با ابداع و اختراع ماشین های پرس کننده خمیر شروع شد مجموعه ای از این ماشین آلات متشکل از یک سیستم ورز دهنده خمیر (kneading device)با پیستون و سیلندر مربوطه و یک صفحه مشبک که منتهی از یک مارپیچ بودند کارتولید را در مقیاس صنعتی شروع کردند .در آغاز قرن بیستم لوازم موجود برای ساخت ماکارونی شامل مخلوط کن و پرس و قفسه های مخصوص خشک کردن ساخته شدند در سال 1934 یک شرکت فرانسوی که قبلا اکسترودر های ساده می ساخت سیستم پیوسته را جایگزین نمود و در همان سالها سوئیسی ها پرس های مداوم اتوماتیک را مورد بهره برداری قرار دادند امروزه این ماشین آلات به سیستم های تولید پیوسته تبدیل شده اند و می توانند با ظرفیت های بسیار بالا کار کنند استفاده نیروی انسانی برای این سیستم ها نیز بسیار اندک است تولید در این سیستم ها نیازمند دقت فراوان  و ماده اولیه همگون می باشد .

تاریخچه ماکارونی در ایران

   در ایران در سال 1315 اولین کارخانه ماکارونی بنام نوبل در تهران راه اندازی شد که عمده تولیدات آن برای سفارتخا نه ها و خارجیان مقیم ایران مصرف می گردید .سپس کارگاهی در خیابان طالقانی مقابل سفارت سابق امریکا احداث شد این واحددارای یک پرس یک سیلندری بود سیستم آرد و الک در طبقه پایین تر قرار داشت آرد توسط مارپیچ به مخلوط کن و رشته ساز منتقل می شد ماکارونی ها پس از برش در روی نی های خیزران آویخته می شدند و سپس به گرمخانه انتقال می بافتند عمده تولید این واحد نیز برای خارجیان مقیم تهران اختصاص داشت بقایای این کارگاه تا سال 1373 در محل باقی بود در حال حاضر حدود 250 واحد فعال ماکارونی در ایران دایر است ظرفیت کل  این واحدها حدود 340 هزارتن د رسال می باشد حدود یک سوم این و احدها در استان تهران مستقرند.(7)

فهرست مطالب

مقدمه و تاریخچه      ۱
فصل اول
۱-۱- بخش اول : گندم و ویژگیهای آرد ماکارونی     ۴
۲-۱- بخش دوم : انواع ماکارونی     ۱۰
۳-۱- بخش سوم: ارزش غذایی فرآورده‌های ماکارونی    ۱۸
۴-۱- بخش چهارم: موقعیت و محل کارخانة بازدید شده     ۲۰
فصل دوم
۲-۱- بخش اول: مواد اولیه مورد استفاده     ۲۴
فصل سوم
۱-۳- بخش اول : ساخت ماکارونی    ۳۷
۱-۱-۳- روشهای ساخت انواع ماکارونی     ۳۸
الف: روش غیر پیوسته     ۴۰
ب: روش پیوسته     ۴۱
۲-۳- بخش دوم:‌ انتقال دهنده     ۴۲
الف: انتقال دهنده‌های افقی     ۴۳
ب: انتقال دهنده‌های عمودی     ۴۳
ج: انتقال دهنده‌های بادی     ۴۳
فصل چهارم :
۱-۴- بخش اول : خشک کردن     ۴۶
الف) خشک کردن اولیه     ۴۸
ب) خشک کردن میانی     ۴۹
ج) خشک کردن نهایی     ۴۹
۲-۴- بخش دوم : یک دیاگرام خشک کردن موفقیت آمیز     ۵۳
۳-۴- بخش سوم : منحنی خشک کردن و نمودار آن     ۵۵
فصل پنجم
۱-۵- گرمخانه‌های ماکارونی     ۵۹
فصل ششم:
بخش اول : بسته‌بندی توسط کارگر و بسته‌بندی اتوماتیک     ۶۳
بخش دوم : ویژگی‌های بسته‌بندی مطابق استاندارد     ۶۴
فصل هفتم
۱-۷- بخش اول : نگهداری و انبار کردن محصول     ۶۷
فصل هشتم
۱-۸- بخش اول : بهداشت کارخانه     ۷۰
الف) رعایت بهداشت توسط کارگران خط تولید     ۷۰
ب) رعایت بهداشت توسط کارگران بخش بسته بندی و انبار     ۷۱
ج) نظافت قسمتهای مختلف انبار     ۷۱
فصل نهم :
۱-۹: بخش اول آزمایش شیمی     ۷۵
الف) تعیین pH ماکارونی     ۷۵
ب) آزمایش پخت و آزمایش جهت تعیین وزن مواد جامد در آب     ۷۵
ج) آزمایش رطوبت     ۷۶
۲-۹- بخش دوم : طرز تهیه محیط‌های کشت     ۷۷
الف) طریقه کشت پلیت کنت آگار     ۷۷
ب) دستور  تهیه سوسپانسیون زرده تخم مرغ     ۷۸
پ) تهیه محیط کشت سوبرودکستروز آگار     ۷۹
ت) طریقه کشت و شمارش آزمونهای میکروبی     ۸۱
ث) تهیه محیط کشت باسیلوس سرئوس     ۸۲
ج) طریق کشت کپک    ۸۳
۳-۹- بخش سوم : آزمون کنترل کیفی مواد اولیه     ۸۳
۴-۹- بخش چهارم: کنترل کیفیت فرآورده‌های نهایی     ۸۸
فصل دهم:
۱-۱۰- بخش اول : استاندارد ویژگی‌های ماکارونی     ۹۷
فصل یازدهم:
بخش اول : بحث و نتیجه‌گیری     ۱۱۲
بخش دوم: پیشنهادات     ۱۱۳
بخش سوم: مقاله
بخش چهارم: منابع     ۱۱۷


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۴۴
شایان علیزاده

جزئیات کامل :

عنوان کامل : بررسی رابطه تغییرات اجزای صورت سود و زیان با  تغییرات بازده سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

تعداد صفحات : 198

دسته : حسابداری

توضیحات : پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری (M.Sc)

 

1- تعریف مساله و بیان اصلی تحقیق :

در این تحقیق ارتباط بین تغییرات اقلام صورت سود و زیان با تغییرات بازده سهام عادی شرکتها پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را مورد بررسی قرار می‌دهد. به عبارت دیگر در این تحقیق سعی می‌شود ارتباط بین متغیرهای «تغییرات اقلام صورت سود و زیان» به عنوان متغییرهای مستقل و «تغییرات بازده سهام عادی» به عنوان متغیر وابسته مشخص گردد. تا بتوان گفت که آیا متغییر وابسته می‌تواند توسط متغییرهای مستقل توضیح داده شود؟

2- اهداف تحقیق :

این تحقیق بدنبال این است که با تجزیه و تحلیل اطلاعات واقعی مبادرت به استخراج معیارهایی نماید و از این طریق سرمایه‌گذاران را قادر نماید تا سهام شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و سهام مورد نظرشان را با اطمینان بیشتری انتخاب نماید و این امر به حضور سرمایه‌گذاران به عنوان اصلی‌ترین ارکان بورس کمک خواهد کرد.

در واقع اگر سود و جزئیات آن پیش‌بینی بازده سهام را تسهیل نماید، حوزه ارتباط اجزای سود و بازده واقعی می‌تواند معیار با اهمیتی از فواید سود باشد. در صورت وجود چنین ارتباطی می‌توان با اطلاع از وضعیت سودهای آتی شرکتها و در نتیجه پیش‌بینی رفتار قیمت سهام آنها، سرمایه گذاران می توانند اقدام به خرید و فروش سهام ‌نمایند. به عبارت دیگر، پیش‌بینی می‌شود که در صورت وجود ارتباط بین بازده و اجزای سود در بورس اوراق بهادار می‌توان الگویی جهت انتخاب سهام ارائه کرد.

3- اهمیت تحقیق :

زمانی که فردی تصمیم به سرمایه‌گذاری در سهام می‌گیرد، اولین موضوعی که با آن مواجه می‌شود، انتخاب سهم مورد نظر است. در بورس اوراق بهادار تهران به خصوص سرمایه گذاران جزء بیشتر بر اساس اطلاعات غیر رسمی و غیر صحیح مبادرت به اخذ تصمیم می‌نمایند که این موضوع منجر به زیان آنان و در نهایت دلسردی و خروج از بازار سرمایه می‌گردد،

لذا لازم است که به وسیله تحقیقات، معیارهایی فراهم شود که سرمایه‌گذاران بتوانند  با استفاده از آنها با دقت و سرعت مبادرت به تصمیم‌گیری و انتخاب سهام شرکت مورد نظرشان نمایند.

4- فرضیه های تحقیق :

فرضیه اول:

H0 : بین تغییرات فروش و تغییرات بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران ارتباطی وجود ندارد.

H1 : بین تغییرات فروش و تغییرات بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران ارتباطی وجود دارد.

فرضیه دوم:

H0: بین تغییرات بهای تمام شده کالای فروش رفته و تغییرات بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بررسی تهران ارتباطی وجود ندارد.

H1: بین تغییرات بهای تمام شده کالای فروش رفته و تغییرات بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بررسی تهران ارتباطی وجود ندارد.

فرضیه سوم:

H0: بین تغییرات هزینه‌های عملیاتی و تغییرات بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران ارتباطی وجود ندارد.

H1: بین تغییرات هزینه عملیاتی و تغییرات بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران ارتباطی وجود دارد.

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                                   صفحه

چکیده ...................................................................................................................... 1

فصل اول_ کلیات تحقیق :

مقدمه......................................................................................................................... 2

بیان موضوع................................................................................................................ 3

هدف و دلایل انتخاب.................................................................................................. 4

اهمیت موضوع ........................................................................................................... 5

فرضیه تحقیق ............................................................................................................. 6

قلمرو تحقیق .............................................................................................................. 8

متغیرهای تحقیق ........................................................................................................ 9

جمع آوری اطلاعات ................................................................................................ 11

 تعاریف و اصطلاحات............................................................................................... 12

 

فصل دوم _ مبانی نظری تحقیق :

مقدمه ...................................................................................................................... 14

بخش اول _ مفهوم سود و اجزای صورت سود و زیان .................................................. 18

عنوان                                                                                                                   صفحه

سود حسابداری ......................................................................................................... 18

نظریات پیرامون سود ................................................................................................. 19

سود تحققی و سود غیر تحققی ................................................................................... 21

مفهوم سود در گزارشگری مالی ................................................................................. 26

اهداف گزارشگری سود ............................................................................................ 28

نقاط قوت سود حسابداری ......................................................................................... 28

نقاط ضعف سود حسابداری ....................................................................................... 29

نقش صورتهای مالی در تحقق هدفهای حسابداری ........................................................ 30

صورت سود و زیان .................................................................................................. 31

ماهیت درآمد ........................................................................................................... 31

اندازه گیری درآمد ................................................................................................... 32

تحقق درآمد ............................................................................................................ 35

مقاطع زمانی شناسایی درآمد ...................................................................................... 35

ماهیت هزینه ........................................................................................................... 37

اندازه گیری هزینه .................................................................................................... 38

زمان وقوع هزینه ...................................................................................................... 39

بخش دوم - مفهوم بازده سهام و انواع بازده سهام

بازده سرمایه گذاری ................................................................................................. 41

عوامل مؤثر بر بازدهی ............................................................................................... 43

بازارهای اوراق بهادار ............................................................................................... 45

کارایی بازار ............................................................................................................. 45

سطوح کارایی بازار ................................................................................................... 46

استفاده کنندگان از صورتهای مالی ............................................................................ 48

بخش سوم -  تغییرات اجزای صورت سود و زیان با بازده سهام

سود بعنوان وسیله ای برای پیش بینی ......................................................................... 49

بخش چهارم -  مروری بر تحقیقات قبلی .................................................................... 54

عنوان                                                                                                                   صفحه

فصل سوم – روش تحقیق

مقدمه ...................................................................................................................... 63

اهداف تحقیق ........................................................................................................... 63

روش تحقیق ............................................................................................................ 64

فرضیه تحقیق ........................................................................................................... 66

جامعه آماری ............................................................................................................ 69

نمونه آماری ............................................................................................................ 69

متغیرهای تحقیق ...................................................................................................... 72

روش جمع آوری اطلاعات ....................................................................................... 72

روش آزمون فرضیات ............................................................................................... 73

محدودیتهای تحقیق .................................................................................................. 75

فصل چهارم - تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه ...................................................................................................................... 76

روش تجزیه و تحلیل داده ها...................................................................................... 76

فرضیه های تحقیق .................................................................................................... 77

نتایج آزمون فرضیه ................................................................................................... 79

فصل پنجم -  نتیجه گیری و پیشنهادات ..................................................................... 93

مقدمه ...................................................................................................................... 93

پیشنهادات تحقیق ..................................................................................................... 94

سایر پیشنهادات ....................................................................................................... 96


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۳۸
شایان علیزاده

جزئیات کامل :

عنوان کامل :  حل کامپیوتری رفتار  هیسترزیس ستونهای I شکل و ستونهای بست دار

تعداد صفحات : 198

دسته : عمران

توضیحات :

پاﻳان نامه برای درﻳافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc.)

گراﻳﺶ سازه

 

خلاصه

 

هفت نمونه ستون I شکل و سه نمونه ستون مشبک با بست موازی در آزمایشگاه تحت بارهای فشاری و تغییر مکان جانبی قرار گرفته که نتایج بصورت عکس و دیاگرام نیرو - تغییر مکان  (منحنی های هیسترزیس) موجود است. سپس با علم به نتایج آزمایشگاهی هفت ستون I شکل با همانند سازی شرایط آزمایش اعم از تکیه‌گاهها، نوع مواد و بارگذاری و اتصال اجزاء تشکیل دهنده آنها با کمک از نرم افزار المان محدود ABAQUS نتایج مطلوبی بدست آمد و نتایج آن نیز بصورت دیاگرام نیرو تغییر مکان (منحنی‌های هیسترزیس) قابل مقایسه با نتایج آزمایشگاهی به تصویر کشیده شده است .

همچنین همانند سازی بین نمونة شماره سه از ستونهای I شکل که ایجاد مفصل پلاستیک کامل در انتهای تست از آن مشاهده گردید ومقطع معادل ستون بست دار آن که از لحاظ سطح مقطع ، ممان اینرسی تاریخچة بارگذاری و شرایط نگهداری در هر دو جهت بامقطع ناودانی کاملاً همسان است انجام شد به نظر می رسد مقطع با ستون بست دار هم از لحاظ باربرری و شکل پذیری از مقطع I شکل معادل ضعیف تر است.

رفتار هیسترزیس نسبت به لاغری جان از لاغری بال حساس تر بوده و افزایش ضخامت جان رفتار هیسترزیس بهتری به ما ارائه می دهد.

 

 

مقدمه

نظر به اینکه اقتصادی بودن هر پروژه، رکن اساسی طرح بوده لذا مهندسین محاسب و طراح در محاسبات سازه‌ها و دستگاه‌های مکانیکی به بحث و تحلیل مسائل در حالت خمیری (پلاستیک) می‌پردازند و همچنین در سازه‌ها با توجه به بارهای رفت و برگشتی زلزله سازه ها باید بتوانند انرژی زیادی هدر دهند (جذب کنند) یا به عبارت دیگر باید سازه ها شکل پذیر باشند تا در اثر بارگذاری دینامیکی ، سازه گسیخته نشود. به نظر می رسد که این دو مهم بدون استفاده از کامپیوتر تقریباً غیرممکن است با توجه به نوع ساختار وسایل مکانیکی می توان پس از ساخت آنها را تحت تست آزمایشگاهی قرار داد ولی در مورد سازه ها این مطلب کاملاً صادق نیست لذا نرم‌افزارهای معتبر می توانند پیش بینی قابل قبولی به ما بدهند هدف این پروژه تطبیق نتایج آزمایشگاهی با نتایج نرم افزار به روش المان های محدود و مقایسه رفتار هیسترزیس ستونهای با مقطع I شکل و ستونهای بست دار معادل است. اینگونه به نظر می رسد که ساخت اجرای ستونهای بست دار نسبت به ستون با مقطع I شکل اقتصادی است . ولی با توجه به مقایسة میزان جذب انرژی ستون‌های I شکل و بست دار که از مطالعة رفتار هیسترزیس این دو نوع ستون فولادی به دست می‌آید می توان از زاویة دیگری بر اقتصادی بودن مقاطع بست دار هنگام زلزله نگاه کرد.

 

 

فصل اول
خلاصه
مقدمه
رفتار خمیری ( پلاستیک)
1-1- مقدمه
1-2- آزمایشهای مبنائی
1-2-1- آزمایش کشش
1-2-2- نمودار تنش حقیقی- کرنش حقیقی
1-2-4- اثرات نرخ کرنش و دما
1-2-5- اثر فشار هیدرواستاتیک عدم قابلیت تراکم
1-2-6- فرضی نمودن نمودارهای تنش و کرنش مدلهای
دینامیکی و سینماتیکی
1-2-7- معادلات فرضی برای منحنی‌های تنش و کرنش
1-3- معیار برای تسلیم
1-3-1-مقدمه
1-3-2- مثالهائی از معیارهای تسلیم.
1-3-3- سطح تسلیم - فضای تنش‌ها یک وسترگارد
1-3-4- پارامتر تنش لود – اثبات عملی معیارهای تسلیم
1-3-5- سطوح تسلیم ثانوی- بارگزاری و باربرداری
فصل دوم
خلاصه ای از نرم افزار ABAQUS
2-2- آشنایی با نرم افزار ABAQUS
2-2-1-مقدمه:
2-2-3- Abaqus/ CAE
2-2-4- ایجاد یک مدل آنالیز ساده
2-2-5- بررسی انواع مسائل غیر خطی در نرم افزار ABAQUS
2-2-6- تحلیل غیرخطی در ABAQUS
فصل سوم
رفتار هیسترزیس ستونهایI شکل
3-1-اصول فلسفه طراحی لرزاه ای
3-1-1- مقدمه:
3-1-2- تحقیقات قبلی بر روی تیر ستونهای فولادی
3-1-3- مشخصه هائی که بر شکل پذیری تیر ستون موثرند
3-2- طراحی ستونهای نمونه:
3-2-1-توصیفات عمومی
ا3-2-2- شکل پذیری مورد نیاز در ستونها
3-2-3- مقادیر که توسط گروه تحقیقاتی NZNSEE پیشنهاد میگردد
3-2-4- محدودیت لاغری بال و جان که بوسیله NZNSEE پیشنهاد میگردد.
3-2-5- محدودیت لاغری بال و جان که توسط LRFD،AISC پیشنهاد میگردد.
3-2-6- جزئیات مقاطع ستونها
3-3- فرآیند آزمایش
3-3-1 نیرو و تغییر مکان
3-3-2- آزمایش ستونها
3-4- مشاهدات آزمایشگاهی و نتایج تجربی
3-4-1-مقدمه
3-4-2- مشاهدات پژوهش
3-4-3- عملکرد ستون نمونه اول
3-4-4-عملکرد ستون دوم
3-4-5- عملکرد ستون شماره سوم
3-4-6- عملکرد ستون شماره چهارم
3-4-7- عملکرد ستون شماره پنجم
3-4-8- عملکرد ستون ششم
3-4-9- عملکرد ستون هفتم
3-5- بحث در مورد نتایج آزمایشگاهی
3-5-1- جنبه های مباحثه در مورد نمونه های آزمایشگاهی و نتایج آنها
فصل چهارم
رفتارهیسترزیس ستون بست دار
4-1 تیرستونهای مشبک تحت بارهای متناوب
4-1-1 مقدمه
4-1-2 نمونه های آزمایش
4-1-3 عضو مشبک بست دار مرسوم
4-1-4 ستونهای مشبک با مقطع های دوبل ناودانی اصلاح شده
4-1-6 ستاپ آزمایش و تاریخچه بارگذاری
4-1-7 تاریخچه بارگذاری به صورت تعییرمکان
4-2 رفتار کلی نمونه ها
4-2-1 نمونه DC1C
4-2-2 نمونه DC1M
4-2-3 نمونه DC2M
4-2-4 نمونه DC1MB
4-2-5 نمونه DC2MB
4-3 نتایج آزمایش
4-3-1 پاسخ نیروی جانبی – تغییر مکان جانبی
4-4- مقایسه رفتار هیسترزیس نمونه ستون I شکل سوم با ستون بست دار معادل آن
فصل پنجم
نتیجه گیری


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۳۴
شایان علیزاده

جزئیات کامل :

عنوان کامل : پایان نامه قالیهای کتیبه دار موزه فرش ایران

تعداد صفحات : 182

دسته : گرافیک و هنر

توضیحات : پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی در رشته صنایع دستی

 

چکیده

آثار هنری دستی مردم در سراسر جهان که قالی چکیده عصاره آنها است ، نشان می‌دهد که همواره طبیعت الهام بخش هنرمندان در خلق اثار هنریشان بوده است کلک نقش آفرین هنرمندان طراح با بهره‌گیری از خیال ممدوح و خیال محمود به عوالم قدسی و آسمانی ، خالق آثاری بی‌بدیل و بی‌همانند که در عرصه هنرها سری از سایر بلندتر دارد وبرتارک هنر شرق می‌درخشد و همچنین با بهره‌گیری از طبیعت در طول تاریخ دیرپای قالی ایران تنوعی بی‌حد و مرز به طرح و نقش این دستباف هدیه کرده است .

 هنر خوشنویسی در قالی ، بازتاب ادبیات پارسی را منعکس می‌سازد .

 کلمات کلیدی :

  1. قالی
  2. کتیبه
  3. خط
  4. قالی موزه‌ای

 

مقدمه

قالی ایران با طرح‌های گوناگون دارای مضامین و پیام‌های مختلفی است و نماد هنر اصیل و فرهنگ و ادبیات غنی ایران زمین است . ایجاد نقش و نگار بر ابزار کار ، یا بر دیوار محل زندگی از دوره‌ی هخامنشیان و سلسله‌های بعد از آن در ایران متداول بوده است . البته در دوره‌ی اسلامی به سبب تغییر دین در ایران در هنر نیز تغییراتی پدیدار شد .

 سبب گسترش خط را بر اشیاء و آثار می‌توان به دو علت اساسی دانست ؛ اول اینکه چون در مذاهب ، توسل به ادعیه و اوراد و اعتقاد به رسیدن به خیر و برکت و سعادت به وسیله‌ی دعا مبنای محکم داشت ، بعدها در مذهب جدید نیز مردم با ایمان تقریباً بر بیشتر ابزارها و لوام زندگی خود نام مقدسان و بزرگان دین رانقش می‌کردند و از آنها برای تبرک و سعادت یاری می‌جستند .

 دوم چنانکه می‌دانیم ایرانیان به تزئین اشیاء و ابزارهای خود علاقه‌ی بسیار داشتند و چون نمی‌توانستند نقش صورت به کار ببرند به خط متوسل شدند و برای تزئین آثار خود از خط استفاده کردند و ادعیه و احادیث ، پندو اندرز ، اشعار را با خط خوش بر بستر آثار و لوازم زندگی خود نقش کردند . از همین جاست که مشاهده می شوند هنرمندان بیشتر به زیبایی خط توجه داشته‌اند و زوایا و اشکالی در نگارش آن ایجاد کرده‌اند .

 باید گفت که خط در ایران در دوره‌ی اسلامی ،یکی از عناصر هنرهای تزئینی شده است .

 در آغاز با پرسش‌های گوناگونی روبرو می‌شویم :

- قالیهای کتیبه‌دار چه گروه از فرشها می‌باشند؟

- چرا از خط و نوشته در قالی استفاده می‌کرده‌اند ؟

- آیا فرم کتیبه‌ها در قالیهای مناطق مختلف متفاوت می باشد ؟

- به عنوان نمونه در شهر کرمان بیشتر چه فرمی برای کتیبه استفاده نموده‌اند ؟ و دیگر مناطق چطور ؟

- از چه نوع خطی در داخل قاب کتیبه استفاده نموده‌اند ؟

- کتیبه‌ها در کدام قسمت قالی کار شده‌اند؟

با طرح این سوالات و پاسخ گویی به آنها در قسمت نتیجه ، قصد داریم به اهداف زیر نائل آییم:

 گردآوری منبع مناسبی برای علاقمندان و پژوهشگران رشته‌ی فرش و ادامه دادن مسیر هنرمندان این رشته می باشد .

 با گردآوری این مجموعه ، نقشه قالی کتیبه‌داری را به نحوی جدید ، برای ارائه پایان نامه ، طراحی می‌کنم .

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول : مروری بر قالی ایران
فصل دوم : تاریخچه موزه فرش ایران
فصل سوم: تعریف ونقش خط درقالی ایران
فصل چهارم : طراحی و اجرای فرم انواع کتیبه در قالیهای مناطق مختلف
فصل پنجم : قالیهای کتیبه‌دار موزه فرش ایران
فصل ششم : کتیبه ، نقشمایه‌ای در قالی
فصل هفتم : قالی بافی در دوره‌ی صفوی
- نمونه‌هایی از قالیهای کتیبه‌دار دوره صفویه
فصل هشتم : نمونه‌هایی از قالیهای کتیبه‌دار در سایر موزه‌ها
خلاصه
نتیجه


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۲۸
شایان علیزاده